Autor
Petra Volčková
5.8.2019
No items found.

Úžasné koncepty áut, ktoré nikdy nevyšli na cestu

Svet by bol krajším miestom, keby sme tieto autá mohli vidieť jazdiť na vlastné oči.-Koncepty sú autá, ktorými výrobcovia prezentujú budúce modely alebo dizajnérsky smer. Je to tiež spôsob merania záujmu verejnosti ešte pred tým, ako sa zaviažu k výrobe. Občas sa zdá, že výrobcovia konštruujú koncepty len pre jedno - aby nás sklamali tým, že v skutočnosti nikdy na vozovku nevyjdú.Týchto päť obdivuhodných áut k tomu mali blízko, no nakoniec sa do sériovej výroby nedostali. A to je podľa nás obrovská škoda.

Lamborghini Calà

[caption id="attachment_3598" align="alignleft" width="300"]

Foto: motorauthority.com[/caption]Povedali by ste, že tento koncept má skoro 25 rokov? Hliníkový podvozok, karoséria z uhlíkových vlákien, 3,9 litrový motor V10 s výkonom 400 koní a prevádzková hmotnosť 1290 kilogramov. Lamborghini Calà malo byť nástupcom modelu Jalpa po ukončení jeho produkcie. Dokonca bolo zapožičané novinárom na testovanie.Keď sa však Lamborghini stalo súčasťou Volkswagen Group, k výrobe nedošlo a Jalpa bola nakoniec nahradená až v roku 2003 modelom Gallardo. Na Lamborghini Calà si tak môžete zajazdiť jedine v hre Need for Speed II.

Bentley Hunaudieres

[caption id="attachment_3606" align="alignleft" width="300"]

Foto: gtspirit.com[/caption]Je to možno zvláštne, ale práve koncept Bentley Hunaudieres je auto, ktoré mnohí považujú za predchodcu svetovo známeho Bugatti Veyron. V ňom totiž testovali motor, ktorý nakoniec použili vo Veyrone – v treťom najvýkonnejšom sériovo vyrábanom aute.Bentley Hunaudieres predstavili rok po tom, čo sa koncern Volkswagen rozšíril o značky Bentley, Bugatti a Lamborghini. V útrobách pracoval osemlitrový 16-valec, ktorý vznikol spojením dvoch osemvalcov od Volkswagenu. Škoda, že ostal len konceptom, pretože elegantná predná časť s veľkou maskou chladiča a malými kruhovými svetlami zaujmú dodnes.

Jaguar C-X75

[caption id="attachment_3597" align="alignleft" width="300"]

Foto: roadandtrack.com[/caption]V roku 2010 slávil Jaguar 75 rokov od prvého použitia svojho obchodného mena. K tejto príležitosti vytvorili športový koncept C-X75, ktorý prekvapil štyrmi elektromotormi a dvoma turbínami na zvýšenie dojazdu. Plánovala sa jeho výroba, no postupne sa tento elektrický koncept prerobil na hybrid s dvoma elektromotormi a 1,6 litrovým štvorvalcom.O dva roky neskôr bol projekt ukončený, dôvodom bola vraj ekonomická kríza. Jaguar C-X75 sa nakoniec dočkal svojej chvíľky slávy – prototypy boli totižto použité v bondovke Spectre.

TVR Cerbera Speed 12 - Project 7/12

[caption id="attachment_3602" align="alignleft" width="300"]

Foto: daidegasforum.com[/caption]Britská automobilka TVR bola vždy odborníkom na super-rýchle športové vozidlá. V roku 1997 si zaumienili, že pokoria rekord najrýchlejšieho cestného auta a vytvorili koncept s názvom Project 7/12. Ten mal obsahovať 7,7 litrový motor V12 s výkonom cez 800 koní.O rok neskôr sa koncept premenoval na Speed 12 a prototyp absolvoval niekoľko testovaní. Prístroje namerali výkon až 960 koní a samotný Peter Wheeler, vtedajší vlastník TVR, po jeho šoférovaní dospel k rozhodnutiu - auto je príliš silné, ťažko ovládateľné a na cestu prakticky nepoužiteľné.

Škoda Tudor

[caption id="attachment_3601" align="alignleft" width="300"]

Foto: en.cartests.net[/caption]Nakoniec tu máme naoko obyčajný koncept, ktorý bol ale úžasný vzhľadom na dobu a jeho výrobcu. Aj keď to nebolo žiadne futuristické športové vozidlo s neobyčajným výkonom, v roku 2002 zožala Škoda Tudor ohromný úspech u odbornej aj laickej verejnosti.Dvojdverový grand tourer s 2,8 litrovým šesťvalcom mal elegantný dizajn, ktorý pripomínal Superb. Nadčasový vzhľad, ideálne miery a výkon. Napriek tomu sa do výroby nedostal. Prečo? „Príliš pekné pre Škodu,“ vyjadrilo sa vedenie koncernu a bolo po Tudore. Škoda už bola vtedy v koncerne Volkswagenu a jednoducho do ich portfólia kupé nezapadalo. A to je naozaj škoda.Nebuďte však smutní a nesnívajte zbytočne o autách, ktoré nemôžete vlastniť. Radšej si prezrite našu ponuku vozidiel po operáku - tie môžete mať za výhodnú cenu a s garanciou technického stavu.KontaktBusiness Lease Slovakia s.r.o, Twin City Tower, Mlynské Nivy 10, 821 09 Bratislavap.volckova@businesslease.sk, tel.: +421 2 5810 3860, www.businesslease.sk

Dovoľte nám kontaktovať vás

Nechajte nám svoj kontakt a my sa vám ozveme
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.