Spoločnosť Business Lease Slovakia priniesla ako prvá na Slovensko operatívny lízing vozidiel. Dnes poskytuje pre fyzické a právnické osoby už aj komplexnú mobilitu a v segmente je na špici práve v inováciách.Spoločnosť Business Lease Slovakia oslavuje 25. rokov svojho vzniku. Bola vôbec prvou spoločnosťou, ktorá na Slovensko priniesla operatívny lízing – jeho penetrácia dnes dosahuje 20 % a tento produkt si získava čoraz viac priaznivcov nielen u právnických osôb, ale už aj fyzických. Spoločnosť je pritom vo svojom segmente na špičke v inováciách služieb krátkodobej aj dlhodobej mobility, za svoj prístup získala mnohé medzinárodné ocenenia vrátane prístupu k zákazníkom, pre ktorých sa stala komplexným poskytovateľom mobility.„Z mnohých našich zákazníkov sa stali naši ambasádori, za čo sme im veľmi vďační. Som rada, že sme pred pár rokmi stavili na stratégiu zákazníckej skúsenosti a pevne veríme, že práve spokojní klienti budú šíriť dobré meno jednak našej firmy, ale aj našej služby, a tak akcelerujeme rast,“ konštatuje pri príležitosti 25. narodenín výkonná riaditeľka Business Lease Slovakia Lucia Čišková. K rastu by v ďalších rokoch mala pomôcť aj digitálna transformácia, strategické partnerstvá a nové inovatívne služby.
Spoločnosť Business Lease Slovakia, patriaca pod nadnárodnú skupinu Business Lease Group, sa na Slovensku etablovala v máji 1998, kedy na trh priniesla aj operatívny lízing. Kým v západnej Európe už vtedy patril k bežným produktom a dnes tam penetrácia dosahuje okolo 70 %, na Slovensku hralo prím vlastníctvo vozidla. Prvými klientmi boli preto veľké zahraničné firmy pôsobiace na Slovensku, ktoré kopírovali modely od materských spoločností. „V západných štátoch je úplne normálne auto nevlastniť a radšej si ho prenajímať, dokonca dnes s nastupujúcim trendom e-mobility či sharing economy ho nemať vôbec. Na Slovensku je stále povedomie o výhodách operatívneho lízingu nízke, a tak veľa času trávime edukáciou potenciálnych klientov, zisťujeme ich potreby, následne ich prepájame s našimi službami a veľa vysvetľujeme,“ približuje realitu Lucia Čišková. Dnes má Business Lease 800 klientov, ktorým spravuje viac ako 7000 vozidiel, a zastúpené má všetky veľkosti firiem a segmenty podnikania a priemyslu. „Dokonca v portfóliu máme už aj 90 fyzických osôb, ktorí objavili čaro operáku,“ spresňuje.
Asi najväčší zlom pre trh operatívneho lízingu u nás nastal v roku 2008, keď padli ceny jazdených vozidiel rapídne dolu. „Vtedy tento zlom ustáli naozaj len veľké a silné spoločnosti vrátane nás. Od roku 2009 sa operatívnemu lízingu extrémne darilo,“ spomína. Rasty prichádzali vždy v určitých cykloch.„V krízovom období firmy operatívny lízing vyhľadávajú viac, ako v dobe expanzie, keď majú dostatok hotovosti. Zároveň pozorujeme trend schopnosti firiem oceniť kvalitu služieb a outsourcing s nimi súvisiaci,“ hovorí Lucia Čišková.
Potvrdzujú to aj dáta po nedávnej pandémii Covid-19. Ako podotýka obchodný riaditeľ Business Lease Michal Chudík, jednou z hlavných výziev, ktorým firmy museli čeliť, bola nutnosť zabezpečiť ochranu zdravia zamestnancov. Toto malo vplyv aj na prevádzku vozidlového parku a mobilitu zamestnancov.„Firmy si uvedomili potrebu prispôsobiť sa novým podmienkam a zlepšiť efektivitu prevádzky vozidlového parku a mobility zamestnancov. Preto sa stali priority ako flexibilita, rýchlosť a online správa vozidlového parku ešte dôležitejšími ako predtým,“ konštatuje Michal Chudík.Počas koronakrízy tak zaznamenali zvýšený záujem o operatívny lízing, ktorý poskytuje firme možnosť rýchlo a efektívne získať vozidlo, pričom zároveň znižuje náklady spojené s jeho prevádzkou.
Samozrejme, hoci ešte stále sú firmy, ktoré si vozidlá nechávajú v majetku až do úplného rozpadnutia sa, počet firiem, ktoré si, naopak, uvedomujú benefity operatívneho lízingu, z roka na rok rastie. Napríklad len vlani až 50 % nových klientov Business Lease uviedlo ako predchádzajúcu formu financovania práve hotovosť, teda nákup do majetku spoločnosti.Zaujímavé však je, že preferencie firiem pri prechode na operatívny lízing sa rokmi tiež menili. „Kýmv minulosti bola hlavným dôvodom prechodu na operatívny lízing predovšetkým finančná výhodnosť, v súčasnosti sa stáva dôležitejšou flexibilita a komplexnosť poskytovaných služieb,“ podotýka Michal Chudík. Firmy si často zvolia operák kvôli zjednodušeniu administratívy, ktorá s prevádzkou vozidlového parku súvisí. „Taktiež sa zvyšuje záujem o služby, ktoré umožňujú monitorovanie a riadenie vozidlového parku online, čím sa zvyšuje jeho efektivita a znižujú náklady na jeho prevádzku,“ podotýka Michal Chudík.Lucia Čišková je preto presvedčená, že každý raz prejde na operatívny lízing, ale urobí tak až vtedy, keď bude na zmenu pripravený. „Tým sa riadime. Pokiaľ je klient absolútne v súlade s dnešným režimom financovania a správy vozidiel, tak je to úplne v poriadku, keď začne hľadať zmenu, sme tu pre neho,“ podotýka.Ona sama v tomto segmente pôsobí už 14 rokov. „Moje motívy, prečo do tohto biznisu ísť, boli tri: Chcela som predávať produkt/službu s pridanou hodnotou, mala pomáhať ľuďom či už finančne alebo komfortom, jednoduchosťou a výnimočnou kvalitou a chcela som robiť niečo, čo je nové, nepoznané a inovatívne, aby to malo šťavu a vzrušenie,“ prezrádza.
Sama spoločnosť Business Lease u nás začínala ako poskytovateľ operatívneho lízingu, postupne však svoje služby rozšírila na pokrytie komplexnej mobility. „Produktové novinky sme zavádzali podľa hlasu zákazníkov. Samozrejme, zavádzanie nových produktov je dôležité správne načasovať a prísť vtedy, keď to dáva zmysel aj firme, ale prvý impulz prišiel vždy od klientov,“ hovorí.Slovo mobilita prišlo z automotive oblasti zo zahraničia. „Menili sme následne víziu, misiu firmy a naskočili na tento vlak ako jedni z prvých,“ hovorí. Išlo už o mobilitu, nie o auto. „Je to služba, nie produkt,“ upozorňuje. Spoločnosť dnes ponúka krátkodobú mobilitu cez vlastnú požičovňu, dlhodobú cez operatívny lízing, mobilitu prostredníctvom jazdeného auta, kde sa úplne zmenil koncept predaja na zážitok, car sharing, car pooling, ale tiež mobility budget, ktorý môžu využiť firmy ako benefit pre zamestnancov, a ďalšie služby.„Z projektov by som vypichla určite predaj áut po operatívnom lízingu v rámci nášho centra jazdených vozidiel Cars & Care a rovnako Business Rent – v oboch týchto divíziách máme šikovných ľudí, ktorí dosahujú vynikajúce výsledky,“ hovorí. Rozbehol sa aj operatívny lízing pre fyzické osoby Active Lease, kde očakáva v ďalších rokoch rast. „Chcem vyzdvihnúť strategické partnerstvo s VÚB Banka, ktoré sme uzatvorili v roku 2022. Zapadá do našej dlhodobej stratégie rastu a som rada, že sme našli veľkého a kvalitného partnera,“ dodáva.Vynikajúce výsledky sa darí spoločnosti dosahovať aj vďaka vlastnej transformácii. „Najviac som hrdá na našich ľudí, skvelý tím a celkovo transformáciu firmy na „customer centric“, na implementáciu množstva zmien, ktoré prispeli k vytvoreniu skvelej kultúry postavenej na hodnotách, ako sú dôvera, rešpekt, starostlivosť, zodpovednosť, udržateľnosť a inovatívnosť. Náš prerod bol aj ohodnotený svetovým ocenením Customer centricity awards 2022 v kategórii Business Change and Transformation. Implementovali sme stratégiu Customer Experience, na čo som mimoriadne hrdá a firme priniesla nádherné rezultáty v oblasti finančných výsledkov, spokojnosti klientov aj zamestnancov,“ podotýka. Práve hodnoty a kultúru firmy oceňujú na Business Lease aj klienti. „Vždy sme išli po kvalite nie kvantite. Ambíciou bolo byť najlepší, nie najväčší. Veci treba robiť poriadne, s citom a so srdcom na pravom mieste. A práca musí baviť, vtedy prídu aj úspechy,“ prezrádza recept.
O budúcnosť sa preto spoločnosť neobáva. „Veľmi sa tešíme z prichádzajúcej digitálnej transformácie, ktorá je nevyhnutná pre náš ďalší rast,“ vysvetľuje Lucia Čišková. Rastovým ambíciám by malo pomôcť aj prehlbovanie spolupráce s VUB Bankou, vďaka čomu by sa mal produkt Active Lease, ako aj operatívny lízing pre právnické osoby rozšíriť po celom Slovensku. Ako dopĺňa Michal Chudík, len za vlaňajšok prišlo 25 % nových zákazníkov práve vďaka partnerstvu s VÚB Bankou, tento rok sa očakáva rovnako dvojciferný rast, približne 12,5 %.Retailoví zákazníci môžu totiž rovnako ťažiť z výhod, ktoré operatívny lízing prináša, ako sú fixné mesačné náklady, zahrnuté služby a údržba vozidla a najmä možnosť jazdiť v nových vozidlách s najmodernejšími technológiami. „Hlavným dôvodom voľby operatívneho lízingu fyzickými osobami je teda získanie nového vozidla s minimálnym nákladom a maximálnym pohodlím,“ podotýka Michal Chudík
Spoločnosť chce v nasledujúcich rokoch predstaviť aj ďalšie novinky. „V pláne máme ďalšie modifikácie produktu operatívneho lízingu a na svoj čas čaká aj E-mobility Ekosystém a transformácia na elektro fleety, to bude veľká vec,“ prezrádza výkonná riaditeľka Business Lease Lucia Čišková.Keďže by mal podiel e-vozidiel vo fleetoch rásť, snahou spoločnosti je priniesť čo najefektívnejšie riešenia. „Zvýšený záujem klientov o elektromobily sme sa rozhodli spolu s našimi Fleet analytikmi podporiť formou zvýšenia zostatkových hodnôt elektromobilov, čo má vysoko pozitívny dopad na výšku mesačnej platby operatívneho lízingu, ktorá sa tak zníži,“ spresňuje Michal Chudík. Táto iniciatíva by mala prispieť k medziročnému zdvojnásobeniu počtu objednávok elektromobilov. „Ďalšou iniciatívou je, že do flotily vozidiel, ktoré ponúkame na krátkodobý prenájom zaraďujeme 7 PHEV vozidiel a 3 plne elektrické novinky už v priebehu druhého kvartálu 2023,“ spresňuje obchodný riaditeľ.A čo praje Business Lease k narodeninám? „Aby ostala flexibilnou, kreatívnou a dynamickou firmou, ktorá dokáže rýchlo reagovať na potreby zákazníkov. Verím, že sa nám spoločne podarí aj naďalej inovovať a rozvíjať riešenia mobility pre našich zákazníkov a prinášať im veľa pozitívnych prekvapení,“ hovorí Michal Chudík.Optimizmom do ďalšej päťročnice nešetrí ani výkonná riaditeľka Lucia Čišková: „Business Lease vidím v roku 2028 ako úspešnú firmu so spokojnými zamestnancami a ešte spokojnejšími zákazníkmi, idúcu s dobou a zároveň silno rešpektovanú firmu patriacu k tým najlepším na Slovensku."ĎAKUJEME, ŽE STE S NAMI UŽ 25 ROKOV! 🤩
Oslavujeme 25. výročie nielen pôsobenia na slovenskom trhu, ale aj naše hodnoty a vášeň k mobilite. Spolu s našim know-how, sieťou partnerov a skvelým tímom tvoria základ nášho úspechu.Pozrite si, čo Business Leasu, všetkým jeho partnerom a klientom želajú na záver aj naši zamestnanci.👇
KontaktBusiness Lease Slovakia s.r.o, Twin City Tower, Mlynské Nivy 10, 821 09 Bratislava
p.volckova@businesslease.sk, tel.: +421 2 5810 3860, www.businesslease.sk
O spoločnosti Business Lease
Business Lease Slovakia je stredoeurópskou lízingovou spoločnosťou patriacou do skupiny Business Lease Group. Spoločnosť sídli v Bratislave a má pobočku v Košiciach. Nadnárodná spoločnosť pôsobí aj v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku, Maďarsku a Rumunsku a je divíziou AutoBinck Group (www.autobinck.com).Na Slovensku bola spoločnosť Business Lease založená v roku 1998 v Bratislave. Podporujeme myšlienky spoločenskej zodpovednosti, mobility, inovácií, cirkulárnej ekonomiky a veľmi nám záleží na spokojnosti našich zákazníkov, zamestnancov aj našich dodávateľov. Dávame si záležať na budovaní zdravej firemnej kultúry a hodnotách. Okrem veľkých medzinárodných zákazníkov poskytujeme služby aj pre menšie a stredne veľké spoločnosti s balíkmi služieb šitých na mieru.
Komplexné riešenie mobility:
Služby pre firmy:
Služby pre fyzické osoby:
O spoločnosti AutoBinck Group AutoBinck Group je medzinárodná spoločnosť s centrálou v holandskom Utrechte. AutoBinck Group pôsobí na trhu od roku 1907 a dnes je jedným z popredných hráčov v oblasti poskytovania mobility v Európe. Skupina má tri divízie, patrí pod ňu 24 spoločností v 7 európskych krajinách. Celkový počet zamestnancov AutoBinck Group je 1 102. Ročné tržby skupiny predstavujú 985 miliónov.