Čipová kríza, no najmä problémy s dodávkami nových vozidiel, zvyšujú záujem o zánovné vozidlá s dobrou servisnou históriou. A to aj zo strany firiem. Predaj jazdených vozidiel sa už dlhé mesiace drží na vysokých číslach, podporuje ho veľmi vysoký dopyt. Po dôvode ani netreba pátrať. Spočiatku čipová kríza, ku ktorej sa postupe pridali problémy nedostatku viacerých dielov, napríklad káblových zväzkov (aj z dôvodu konfliktu na Ukrajine), spôsobili predlžovanie čakacích dôb na nové vozidlá a nebývalý záujem o jazdenky.„Trend je stabilne vysoký. Namiesto čakania na dodanie nového vozidla, ktoré dnes dosahuje aj viac ako rok, si zákazníci volia v priemere 3-4 ročné jazdené vozidlá s nájazdom 110 000 km, čo sú výborné predajné parametre, pretože ide o naozaj mladé vozidlá s priaznivým nájazdom,“ hovorí o súčasnom trende Jana Smoláriková, Team Manager Remarketing & Retail Sales Business Lease Slovakia.
Spoločnosť je poskytovateľom komplexnej mobility, popri operatívnom lízingu poskytuje aj predaj jazdených vozidiel po operatívnom lízingu pre fyzické a právnické osoby, krátkodobý prenájom, car sharing, car pooling, mobility budget pre firmy a ich zamestnancov, ako aj ďalšie formy zabezpečenia mobility a služieb.
Ako podotýka, aktuálne je obrovskou výhodou dostatok ponuky jazdených vozidiel, kde zákazník, či už retailový, alebo firemný, uprednostňuje pri potrebe obstarania do majetku jazdenku pred čakaním na nové vozidlo.„Napríklad náš bazár disponuje stabilne viac ako 100 kusmi skladových vozidiel. Samozrejme, zákazníkom vieme poradiť vhodný model podľa účelu využitia, ročného nájazdu, lokality využívania a ďalších špecifických potrieb,“ spresňuje. Najčastejšími sú retailoví zákazníci. „Tvoria cca 90 %. Teší nás, že najčastejšie prichádzajú buď na základe vlastnej pozitívnej referencie z minulosti alebo odporučenia niekoho, kto si u nás už vozidlo kúpil a mal s nami pozitívnu skúsenosť. Máme dokonca veľa klientov, ktorí majú od nás už ďalšie vozidlo v poradí,“ konštatuje.Klienti, ktorí jazdia s vozidlom na operatívny lízing, ich rodina či známi, tvoria tiež nemalú skupinu kupujúcich, cca 10 %. Vozidlo už poznajú, a teda presne vedia, čo kupujú. „Zákazníci sú z celého Slovenska, dokonca aj zo zahraničia. Výhodou je, že s vozidlom vedia odísť v daný deň, keď si ho odskúšajú,“ dodáva Jana Smoláriková. Kúpu vedia zrealizovať na počkanie.
Pokiaľ ide o výbavu a špecifické požiadavky zákazníkov na výber vozidla, ukazuje sa, že najčastejšie kupujú jazdenky rodiny s deťmi. Samozrejme, od zákazníkov majú rôzne požiadavky. „Rodina s deťmi chce veľký kufor, aby sa doň vošiel kočík, manažér jazdiaci denne v zápchach, potrebuje reprezentatívne auto s automatom, zverolekár ťažné zariadenie, aby mohol ťahať prívesný vozík, lesníci vozidlo do terénu so silnejším motorom. Mali sme tu hokejistu, ktorý chcel veľký kufor, aby doň zmestil hokejku a výstroj. Ku každému klientovi treba pristupovať individuálne, dodáva.Najčastejšími predávanými modelmi sú vozidlá, ktoré sú preferované aj na operatívny lízing, a to vozidlá značiek Škoda a Volkswagen, najmä modely Fabia, Octavia, Superb, Golf a Passat, no viac ako polovica vozidiel sú vozidlá úžitkové, terénne, či vozidlá iných značiek.
Jednou z najväčších výhod jazdených vozidiel po operatívnom lízingu je popri mladom veku (3-4 roky) a nízkom nájazde (cca 100 tisíc km) najmä zdokladovaná servisná história. „Keďže ide o naše vozidlá po operatívnom lízingu, zákazníkovi vždy dokladujeme kompletnú históriu poistných udalostí, takže vie presne, čo kupuje. Toto nie je štandardom bežných autobazárov, ktoré vykupujú vozidlá po x majiteľoch, alebo zo zahraničia, kde je náročné garantovať čokoľvek,“ prízvukuje Jana Smoláriková.Spoločnosť vie zároveň poskytnúť pod jednou strechou aj financovanie vozidla, poistenie, predĺženú garanciu, odkup starého vozidla, zabezpečovacie systémy a podobne. Ako vyplýva z údajov Business Lease, zákazníci preferujú najmä financovanie vozidla a poistenie.Ako dodáva Jana Smoláriková, aj v ďalších mesiacoch očakávajú stabilne vysoký dopyt po jazdenkách. Situáciu na trhu môžu popri rastúcich cenách ovplyvniť aj ďalšie faktory, ako sú stúpajúce úrokové sadzby a vysoká inflácia. „Nikdy som neverila, že by sa to mohlo stať skutočnosťou, ale dobrá jazdenka predstavuje vo výhľade skôr investíciu ako stratu na hodnote,“ podotýka.KontaktBusiness Lease Slovakia s.r.o, Twin City Tower, Mlynské Nivy 10, 821 09 Bratislavap.volckova@businesslease.sk, tel.: +421 2 5810 3860, www.businesslease.skO spoločnosti Business LeaseBusiness Lease Slovakia je stredoeurópskou lízingovou spoločnosťou patriacou do skupiny Business Lease Group. Spoločnosť sídli v Bratislave a má pobočku v Košiciach. Nadnárodná spoločnosť pôsobí aj v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku, Maďarsku a Rumunsku a je divíziou AutoBinck Group (www.autobinck.com).Na Slovensku bola spoločnosť Business Lease založená v roku 1998 v Bratislave. Podporujeme myšlienky spoločenskej zodpovednosti, mobility, inovácií, cirkulárnej ekonomiky a veľmi nám záleží na spokojnosti našich zákazníkov, zamestnancov aj našich dodávateľov. Dávame si záležať na budovaní zdravej firemnej kultúry a hodnotách. Okrem veľkých medzinárodných zákazníkov poskytujeme služby aj pre menšie a stredne veľké spoločnosti s balíkmi služieb šitých na mieru.Komplexné riešenie mobility:Služby pre firmy:
Služby pre fyzické osoby:
O spoločnosti AutoBinck Group AutoBinck Group je medzinárodná spoločnosť s centrálou v holandskom Utrechte. AutoBinck Group pôsobí na trhu od roku 1907 a dnes je jedným z popredných hráčov v oblasti poskytovania mobility v Európe. Skupina má tri divízie, patrí pod ňu 24 spoločností v 7 európskych krajinách. Celkový počet zamestnancov AutoBinck Group je 1 102. Ročné tržby skupiny predstavujú 985 miliónov.