Spoločnosť Business Lease Slovakia má za sebou ďalší úspešný rok. Hoci automotive sektor musel vlani zápasiť s dopadmi pandémie na ekonomiku, vrátane problémov s logistikou, čipovou krízou a nedostatkom komponentov pre sektor, čo sa podpísalo pod obmedzenia dodávok nových vozidiel, promptného servisu či údržby, spoločnosť prekročila hranicu 6000 financovaných a spravovaných vozidiel.„Rok 2021 bol pre Business Lease veľmi úspešný. Napriek sťaženým pracovným podmienkam, ktorým sme čelili aj v Business Lease, sa nám podarilo dosiahnuť výnimočné výsledky. Za vlaňajšok sme vzrástli dvojciferne o 10,85 %. Obrat spoločnosti vzrástol o 18 % oproti roku 2020 a prekročil 40 miliónov eur. Získali sme 123 nových zákazníkov, čo je o 43 % viac ako v roku 2020 (86),“ skonštatovala výkonná riaditeľka Lucia Čišková. Spoločnosť je poskytovateľom komplexnej mobility vrátane operatívneho lízingu pre právnické a fyzické osoby, krátkodobej mobility, predaja vozidiel po operatívnom lízingu a ďalších riešení mobility.Počet objednávok vlani dosiahol číslo 2439, teda o 69 % viac, ako tomu bolo v minulom roku. „Predali sme 1103 jazdených vozidiel, čo je medziročne o 58 % viac (698). Zároveň až 67 % predaných áut v roku 2021 skončilo v rukách retailových zákazníkov a iba 33 % bolo predaných iným obchodníkom s jazdenými vozidlami. Rovnako vzrástol aj krátkodobý prenájom, a to medziročne o 17 % na 844, oproti 719 prenájmom zrealizovaným za rok 2020,“ dodala.
Ako podotkla Lucia Čišková, kríza síce obmedzila sektor, no firmy mobilitu potrebovali. „Počas celého roka sme videli na trhu operatívneho lízingu oživenie. Firemní zákazníci obmieňali vozidlové parky a nebáli sa objednávať aj nové autá do svojich flotíl. Zároveň sa nám v priemere o 50 % zvýšil počet objednaných vozidiel čakajúcich na dodanie oproti roku 2020. Dlhšie dodacie lehoty klienti riešili predĺžením súčasných kontraktov, prípadne siahali po našom krátkodobom prenájme,“ vysvetlila.Kvôli čipovej kríze sa výrazne posilnil trh s jazdenými autami. „Keďže naše vozidlá po operatívnom lízingu majú čistú servisnú históriu, garantovaný počet najazdených kilometrov a sú v perfektom stave, zákazníci u nás veľmi radi nakúpili,“ dodala Lucia Čišková.
Za výbornými výsledkami a skvalitňovaním služieb s dôrazom na spokojnosť klientov a zamestnancov vidí dobre nastavenú stratégiu, silu tímu a nasadenie zamestnancov. „Aj v pandémii dokázali podávať obdivuhodné výkony a prinášať firme excelentné finančné výsledky, za čo im patrí vďaka,“ podotýka.
Tím sa vlani posilnil o dve strategické role, nového obchodného riaditeľa Michala Chudíka a nového finančného riaditeľa Mareka Volného, a vytvoril sa senior management tím.„Všetky naše tímy fungujú ako švajčiarske hodinky – čo je základom úspechu každej firmy. Žijeme spoločné hodnoty a vytvorili sme si firemnú kultúru, v ktorej sa dobre cítime a dokážeme podávať skvelé výkony,“ podotýka.Za druhý silný moment považuje výkonná riaditeľka posilnenie stratégie rastu spoločnosti v rámci interných workshopov a verí, že v nadchádzajúcom roku 2022 bude vidieť prvé ovocie týchto krokov.„Hlavnými piliermi rastu zostávajú aj naďalej kroky vedúce k zvyšovaniu spokojnosti zákazníkov, strategické partnerstvo, retail a elektromobilita,“ zdôrazňuje.Firma je známa aj originalitou teambuidingov a práve posilnenie tímovosti považuje za tretí silný moment, ktorý sa podpísal pod výnimočné výsledky. „Legendárny teambuilding sme už tretíkrát zažili vlani v septembri v tradičných Vyhniach. Prežili sme noc v tmavom lese doslova naslepo a prešli cestu životom cez nástrahy Makunaimov. Maľovali sme obrazy rôznymi časťami našich tiel a zabehli 80 km za našu firemnú kultúru,“ spomína. Business Lease je podľa nej hlavne o ľudskosti, uveriteľnosti, prirodzenosti a skvelých ľuďoch, ktorí pre firmu pracujú.
Spoločnosť od roku 2019 stavila na stratégiu zákazníckej skúsenosti. „Jednoznačne nám tento krok pomohol odlíšiť sa od iných lízingových spoločností a zároveň prispel k výraznému zlepšeniu finančných výsledkov, ako aj spokojnosti našich zákazníkov a zamestnancov,“ podotýka. Až 80 % zákazníkov vlani v prieskume potvrdilo, že Business Lease robí svoju prácu lepšie ako konkurenti vo všetkých 9 sledovaných kategóriách.„V roku 2019 si to myslelo len 40 % klientov, čo hodnotím ako poriadny skok vpred. Ochota našich zákazníkov odporúčať Business Lease vyletela z NPS 41 v roku 2019 na NPS 53 v roku 2021. Zákazník u nás dostal prioritu,“ podotýka. Obdobne však aj zamestnanci ohodnotili Business Lease s eNPS skóre až 67,5. „V roku 2021 sme boli finalistom medzinárodnej súťaže International Organizational Resilience Awards, kde sme sa umiestnili na 5. mieste s projektom: Customer & Employee Experience are Driving Business Lease Slovakia Innovations . Načerpali sme nové inšpirácie aj v oblasti zákazníckej skúsenosti od významných firiem zo zahraničia. Na Slovensku je stále Zákaznícka skúsenosť v začiatkoch,“ konštatuje. Spoločnosť sa chce v roku 2022 zúčastniť ďalšej medzinárodnej súťaže Customer Centricity World Series 2022.Dôraz na kvalitu služieb bude mať prioritu aj v roku 2022. Po úspešnom minuloročnom prechode na systém Docusign a elektronizáciu poistných kariet prechádza spoločnosť na nový systém aj pre interné spracovávanie faktúr. „Zároveň nás v rámci roka 2022 čaká postupne prechod na nový ERP systém a nové zákaznícke a dodávateľské portály,“ spresňuje Lucia Čišková.
Spoločnosť netají
ambície rastu v oblasti operatívneho lízingu aj v tomto roku.„Začiatkom roku 2021 sme vytvorili mimoriadne silný akvizičný tím, ktorý výsledkovo predbehol naše očakávania. V roku 2022 preto vidíme obrovské príležitosti v penetrácii kľúčového produktu operatívneho lízingu u zákazníkov, s ktorými sme vlani začali spolupracovať a s ktorými sme nadviazali spoluprácu napríklad aj cez produkt správy vozidlového parku,“ podotýka obchodný riaditeľ Business Lease Michal Chudík.Druhou rastovou príležitosťou je penetrácia služieb pri už existujúcich kontraktoch. Dvojciferný percentuálny rast očakáva Michal Chudík aj v oblasti krátkodobého prenájmu vozidiel, ktorý v turbulentnom a nestálom podnikateľskom prostredí prináša zákazníkom obrovskú flexibilitu a vysokú pridanú hodnotu v momente, keď mobilitu potrebujú.„Rok 2022 pokladáme za prelomový v operatívnom lízingu pre súkromné osoby – veríme, že naše marketingové aktivity smerom k zvýšeniu povedomia súkromných osôb a k osloveniu cieľovej skupiny užívateľov o operatívny lízing budú úspešné a výsledky dokážeme opäť znásobiť,“ podotýka. Akceleráciu by malo umožniť nadviazanie spolupráce s novým strategickým partnerom.
Novinkou v rámci inovácií by mal byť nový produktový rad, ktorý chce spoločnosť uviesť na trh v prvom kvartáli 2022. „Veríme, že rozšírený produktový rad prinesie opäť nové možnosti spolupráce s našimi existujúcimi aj potenciálnymi zákazníkmi, keďže vychádza zo zákazníckych prieskumov. Rok 2022 bude prelomovým aj v elektromobilite – do portfólia vozidlového parku na krátkodobý prenájom zaradíme autá čiastočne aj plne elektrifikované,“ vysvetľuje Michal Chudík.E-mobilitu chce spoločnosť naďalej rozvíjať aj prostredníctvom spolupráce s firmou GreenWay, s ktorou vytvorila Ekosystém firiem ponúkajúcich odborné konzultácie pre túto oblasť. Snaha firiem znižovať emisie podporuje rast zelenej mobility, kde Business Lease očakáva stopercentný medziročný rast.„Inovácie plánujeme aj v retaile – zosilnené marketingové kampane budú smerované práve na tento segment. Rozvoj smerujeme do oblasti interných procesov, kde plánujeme spomínaný nový ERP systém, ktorý zvýši flexibilitu procesov,“ dodáva.KontaktBusiness Lease Slovakia s.r.o, Twin City Tower, Mlynské Nivy 10, 821 09 Bratislavap.volckova@businesslease.sk, tel.: +421 2 5810 3860, www.businesslease.skO spoločnosti Business LeaseBusiness Lease Slovakia je stredoeurópskou lízingovou spoločnosťou patriacou do skupiny Business Lease Group. Spoločnosť sídli v Bratislave a má pobočku v Košiciach. Nadnárodná spoločnosť pôsobí aj v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku, Maďarsku a Rumunsku a je divíziou AutoBinck Group (www.autobinck.com).Na Slovensku bola spoločnosť Business Lease založená v roku 1998 v Bratislave. Podporujeme myšlienky spoločenskej zodpovednosti, mobility, inovácií, cirkulárnej ekonomiky a veľmi nám záleží na spokojnosti našich zákazníkov, zamestnancov aj našich dodávateľov. Dávame si záležať na budovaní zdravej firemnej kultúry a hodnotách. Okrem veľkých medzinárodných zákazníkov poskytujeme služby aj pre menšie a stredne veľké spoločnosti s balíkmi služieb šitých na mieru.Komplexné riešenie mobility:Služby pre firmy:
Služby pre fyzické osoby:
O spoločnosti AutoBinck Group AutoBinck Group je medzinárodná spoločnosť s centrálou v holandskom Utrechte. AutoBinck Group pôsobí na trhu od roku 1907 a dnes je jedným z popredných hráčov v oblasti poskytovania mobility v Európe. Skupina má tri divízie, patrí pod ňu 24 spoločností v 7 európskych krajinách. Celkový počet zamestnancov AutoBinck Group je 1 102. Ročné tržby skupiny predstavujú 985 miliónov.